03 Ocak 2012

Sabah gazı

    Hayatım boyunca işlerim olduğunda geç yatma üzerine kurulu bir şekilde yaşadım geceleri. İşim mi var? Uyuyana kadar o işi bitirirdim. Saat 4 olurdu, 5 olurdu, 6 olurdu belki... Ama işimi bitirmeden asla yatağa girmezdim.

    Sonradan farkettim ki gerçekten sistemim yanlışmış. Önceki yazımda belirttiğim uyku düzeni meselesi bu yüzden çok önemli bir şeymiş. Gecenin yarısı kafanızın almadığı işlerle meşgul olup işi normalde 1 saatte bitirebilecekken 2 saatte bitiriyorsunuz. Akıl kârı değil açıkçası.

    Erken yatıp erken kalktığım zamanlarda bazen işleri ne zaman yapıcam telaşı oluyordu geceleri. "Ya yetiştiremezsem?" diyordum her zaman. Doğruya doğru, gece işim bitene kadar ayakta kalabilirdim gerektiği kadar saati uykumdan çalabilirdim. Ama erken yatıp sabah erken kalkarsam uyku zamanım sabit olurdu. Doğal olarak geri kalan zamana tüm işleri sıkıştırmam gerekebilirdi.

    Ama bu noktada şöyle bir güzellik karşımıza çıkıyor: Sabah gazı (Hemen fesada vurmayın.). Bu gaz tüm diğer gazlardan farklı bir gaz. Size normalde bir saatlik olan bir işi yarım saatte yaptırabilen bir gaz.

    Peki bu gazı nasıl harekete geçirebilirsiniz. Yatmadan önce tüm planlarınızı yaparsınız. Sabah kaç saat çalışmanız gerektiğini az buçuk hesaplarsınız. Alarmınızı kurarsınız ve erkenden yatarsınız. Sabah uyandığınızda aklınızda muhteşem bir o işi yapma isteği olduğunu farkedeceksiniz. İşin kilit noktası bu anda saklı. O anda yataktan kalkmazsanız o işi asla yapamazsınız. O yüzden bir an önce toparlanın ve hemen o işi yapmaya koyulun. Beyniniz muhtemelen o iş hakkında siz uyurken bir çok plan yapmış olacaktır ve hızlı bir şekilde tüm işi bitirip kurtulursunuz.

    Ben her denediğimde gayet başarılı olduğumu gördüm. Sizin için de umarım geçerli bir yöntemdir. Sevgiler.


Hiç yorum yok: