15 Ağustos 2010

web tasarımcının günlüğü

1.gün: birden telefon çalar bakalım bu sefer ne olacak hadi bismillah diyip telefon açılır.
-Merhaba, ben Süleyman Kapakçı (rastgele isim).
-Memnun oldum ben de Alper Gündoğdu.
-Bir web tasarım işi vardı da yapabilir misiniz? (Olaya bak anasını satıyım. Detay metay yok. la havle vela..)
-Boş olduğunuz bir zaman işyerinize gelebilirim isterseniz o zaman konuşuruz.
-Tamam bugün gelebilir misiniz? (yuh. saat 4 olmuş arkadaşım.)
-Yarın gelebilirim adresi verin
-...
-Tamam ben yarın 1 gibi işyerinize uğrarım.

2.gün: gidilir işyerine kısa bir beklemenin ardından Süleyman beyle görüşmek için içeri alınırsınız.
-Merhaba ben Alper Gündoğdu.
-Biz de tam sizi bekliyorduk. Site işi için değil mi?
(Arkadaşım sen beni aradın ben mi seni aradım siteni yapıyım diye?)
-Evet detayları konuşmak için gelmiştim.
-Fiyatı öğrenebilir miyim öncelikle? (abi aştın kendini. ben ne yapcağımı bilmeden fiyat verir miyim enayi miyim?)
-İşin detaylarını görüştükten sonra fiyatı çıkarırız bir şekilde. (oh iyi kıvrılmış bir sorudan daha iyisi yok.)
-Tamam o zaman. Web tasarım işi işte. Şirketimiz bilmemne üzerine. Katalog tarzı alışveriş falan da yapılabilecek bir site istiyoruz. (oha! sadece tasarım işi demiştin?)
-Hmm tasarımın içinde bir de sistem bulunacak demek ki.
-Yapıyosunuzdur zaten basit bişey olduğu için belirtmedim ben de. (lan! basit dedi. kafa göz girişicem.)
-Şimdiki sitenizi görebilir miyim?
-Tabii. (site açılır. o 'iğrenç eski tasarım'ın eksik yanları tespit edilir.)
-...
-Sizin için hazırlarım bir kaç tane onlardan birini seçersiniz. Kaç tasarım istiyorsunuz?
-Kafanıza göre yapın işte. (hmm tamam 5 tane yaparım hepsinin parasını verirsin. :P)
-Belli bir sayı verin de ben de fiyatı o şekilde ayarlayayım.
-Bir de almadığımız tasarım için mi para ödeyeceğiz?
-Onlar için de emek verdiğimi hesaba katarsanız daha iyi olur efendim.
-E iyi o zaman. Ne kadara yaparsın tasarımını?
-150 lira bir tasarım yaklaşık.
-Oh.. Neyse. Siz bitane yapın da ona göre...
-Tamam kaba taslak birşeyler hazırlayıp yarın tekrar gelirim.

3.gün: kaba taslak kağıt üzerinde hazırlanan tasarım müşteriye gösterilir üzerinde bir kaç değişiklik yapılır.

4.gün: tasarımla uğraşılır.
5.gün: tasarımla uğraşılır.
6.gün: tasarımla uğraşılır.

7.gün: Tekrar işyerine gelinir. Tasarım gösterilir.
-Çok sade olmamış mı? Bir de (başlık arkaplanı gösterilerek) buradaki sarı rengi değiştirin direk kahve olsun. (Yuh be abim ben o tasarımı yapmak için ve sarı rengi oraya uydurmak için kıçımı yırtmışım. Herkes kendi işini yapsın mümkünse?)
-Tabii ki. (naparsın müşteridir haklıdır.)
-Hiç hareketli bişeyler koymayacak mısınız siteye?
-Sade ve kolay kullanılır olması daha çok müşteri çekmenizi sağlar. Sayfada göz yoran bir şeyler olması kullanıcının sayfadan hemen çıkmasına sebep olur.
-Tamam o zaman...
-Tasarımın ücreti 150 lira. kullanılan 5 telif haklı resimle birlikte 175 lira tutuyor.
-Bir de resimlere mi para ödeyeceğiz?
-Başkalarının çektiği veya yaptığı resimler için mecburen para ödememiz gerekiyor. (Telif hakkı diye bişey duymadın mı koçum hiç?)
-Tamam peki site çalışıyor mu şu an?
-Hayır içindeki sistemi de yaptıktan sonra çalışacak. Bu arada 400 lira da sistem için alacağım.
-Onun için de mi para vereceğiz? (abi tasarım için verdiğin para ne ki? önemli olan sistem.)
-*buraya gerekli açıklama gelecek*. Sistem için gereken parayı bugün yada yarın alabilirsem bir an önce kodlama aşamasına geçebilirim. 400 lira sistem ve 175 lira tasarım toplam borcunuz 575 lira ediyor. Size vereceğim banka hesap numarasına havale yoluyla ulaştırabilirsiniz. Yada elinizde varsa şimdi ödeme de yapabilirsiniz. ödemeyi yapıp önceki tasarımcınızdan sitenizin giriş bilgilerini bana ulaştırırsanız en fazla bir hafta içerisinde sitenizi kurarım.
-(yüzünü buruşturur. terler akar. yüz hafif kızarır. çünkü arkadaş işin zorluk boyutunu hala kavrayamamıştır.)
-Sistemde daha sonra yapmamı isteyeceğiniz her değişiklik de belli bir ücret karşılığı olacak.
-(önceki tepkisinin devamı.)

Para aynı gün tahsil edilir. herşey yolundadır. içindeki sistem kodlanacaktır artık.

8.gün: sistemle uğraşılır.
9.gün: sistemle uğraşılır.
10.gün: sistemle uğraşılır.
11.gün: sistem üzerindeki hatalar falan temizlenir.

12.gün: sistem ulaştırılır. Şirkete gidip görülen, 'adamın yüzündeki o sahte gülümseme' herşeyin yolunda olduğunu gösterir. Teşekkür edilir ve odadan çıkılır.

Herşey normal. Ta ki müşterim google'da üst sıralarda çıkmak isteyene kadar. "vuhu bir de seo işi yapıcaz desene paraya para demicez" derkennn... parayı duyan arkadaşımız o işten vazgeçer. (belki de vazgeçmemiştir? belki de başka bi webmaster bulmuştur kendine?)


4 yorum:

Adsız dedi ki...

gece gece oturdum heycanla okudum bi bk olmadı çk mtluyum xd

AlpereplA dedi ki...

ahaha amaçsız yazımın amaçsız kurbanı olmuşsun :d

Adsız dedi ki...

hakkaten amaçsızsın alper abi. iki sene sonra çıkıp bu yorumumu da okursan bir de tebrik edeceğim.

AlpereplA dedi ki...

mail adresime geliyor yorumlar. okudum bunu da doğal olarak