13 Ağustos 2010

fobi ve hobi

ya şimdi mesela bişeyden korkuyosun ona korku deniyo ama sonra korkunun kontrolden çıkması böle çarpıntıyla yüz kızarmasıyla tansiyonla falan kendini belli etmesi fobi oluyo.

ölülerden korkuyosun nekrofobi oluyo karanlıktan korkuyosun akluofobi oluyo, yüksekten korkuyosun akrofobi oluyo (abi bende var bundan.), şeytanın sayısı diye 666'dan korkuyosun heksakosioiheksekontaheksafobi oluyo. (bu gerçek)

hobi'ler için de aynı şey geçerliymiş. hobinin kontrolden çıkması artık böle alışkanlık gibi yapılması. mesela biri meraba diyince "sen eşek ben araba", iyi akşamlar diyince "kovalasın tavşanlar." demek gibi böle aniden yapılan şeyler var (bu ben değilim).

araştırdım buldum. klostrofobi kapalı mekanlardan korkmakken, klostrohobi de tam tersi kapalı mekanlarda kendini daha iyi hissetmekmiş. akrohobi de yüksekleri sevmekmiş demek istediğim halde yokmuş öyle bişey... bana öyle bi ek lazım ki sonuna eklediğim kelime onun alışkanlığına sahip olduğumu göstersin. bulamadım gitti...

ps: 666 eski okul numaram diye benden korkan heksakosioiheksekontaheksafobik insanlar varsa artık numaram 85 korkcak bişey kalmadı. (tabi okdontapentafobik değilseniz. hehe.)


Hiç yorum yok: