25 Temmuz 2010

Nefret ettiren insan tipleri: top 3 listesi

Bugün bir msn konuşmam sırasında en nefret ettiğim 3 tip insan modelinin temel portresini çizmeyi başardım. İnsan tipi'nden kasıt bu hareketleri sürekli tekrarlayan insanlar. Bir nevi bu hareketleri yapmanın içine işlediği insanlar diyebiliriz.

Nefret ettiğim insan tipi 3; "internette herhangi bişeyi umuma açık olarak paylaşıp arkadaşlarından 'altına yorum yapmalarını isteyen' kişi":

Bu tip insanlar friendfeed, facebook, blogger'da sık sık bulunabilir (henüz ülkemizde digg ve twitter o kadar da popüler değil çok şükür. Ayrıca twitter'da iyi ki yorum sistemi yok.) Bu insanlardan nefret etmemin tek sebebi,
umuma açık böyle izle/paylaş geç tarzı şeylere bile "yorum yap - beğen ya da en azından beğen" demeleri/zorlamaları.

İzlerim bakarım tamam ona laf yok ama paylaşırsam yorumu yaparsam da izin ver kendi isteğimle yapıyım. Kendine zorla yorum yaptırıp bide kendin üstüne yorum yapcaksın sonra "Niye yorumuma cevap vermedin" triplerine girceksin. Seninle uğraşamam arkadaş git başkasını bul başkası yorum yapsın.

Hem belki özel bi yorumum var sana o yorumumu özelden bildirmek istiyorum o da olabilir yani. Lütfen arkadaşım biraz daha düşünceli olur musun.

Nefret ettiğim insan tipi 2; "merak ettirip söylemeyen, gösterip vermeyen kişi":

Bu tip insanlar heryerde bulunur. Şöyle bi muhabbet dönmesi muhtemeldir (GV=Gösterip Vermeyen, MM=Meraklı Melahat):
GV: Aa bak sana ne dicem.
MM: Ne dicen ne dicen?
GV: Yok vazgeçtim. / Boşver.
Bu muhabbet dönebilir tamam ama 'Neydi söyle merak ettim' diyince de söylememekte direten insan benim için büyük oranda sinir bozucudur. Hadi arada bi yapanları anlarım sürekli böyle olanlar var.  

Benim en büyük zaafım merakımdır. Bu büyük ve önemli bi gerçek. Benim gibi 100 insan kullanarak bi şehrin günlük elektrik ihtiyacını 1 saatte üretebilirsiniz.
GV: Su istiyon mu?
MM: Oluur.
GV: Git doldur kendine bana da getir gelirken.
Nefret ettiğim insan tipi 1; "herşeyin altında art niyet arayan kişi":

Evet sanırım büyük çoğunluğumuz bu tarz insanlardan nefret ediyoruz. Kötü bişey kastetmediğiniz halde size kötü bişey söylemişsiniz gibi davranan insanlar. Hatta öyle davranmaktan daha farklı. Ne bileyim doğalarında falan var sanırım öyle anlıyolar.

Bu biraz da şeye benziyo: "Bi gün aramayınca başka biri olduğunu düşünen sevgili.". Belki kaza yaptım bi gündür hastanede yatıyorum. Belki telefonum suya düştü numaranı hatırlayamıyorum. E herşey olabilir o kadar ihtimalin arasından bunu seçmek adil değil. (B.Ok. BO=Blog Okuyucusu,BS=Blog Sahibi)
BO: -Bahane uydurma şimdi bi gün kızı aramamışsan biraz da sen suçlusun.
BS: -Eee..Şey..Kem..Küm..
Her neyse. Kendinize bu konularda mutlaka dikkat edin. Çünkü etrafınızdaki insanlar da bu tarz huylardan hoşlanmayabilirler. Bu tarz huyları görmezden gelebilecek birini bulmak isterseniz de mutlaka bu kişilerden birine denk gelirsiniz. Bir süre sonra çekilmez hale gelen bu insan tipleri'ne ileriki hayatlarında başarı ve mutluluk diliyorum.


Hiç yorum yok: